joi, 26 aprilie 2007

Ce este dragostea?


Ce inseamna dragostea? Mereu m-am intrebat asta, nu ca as avea un dubiu. Eu traiesc asta, dar imi este foarte greu sa pot defini sentimentele de iubire. Daca ma uit in ochii lui Dan, vad un singur lucru: pe mine. Daca ma uit in oglinda sau daca inchid ochii vad acelasi lucru mereu: pe Dan. Ma sperie insa, dependenta pe care o simt fata de el. Respiram impreuna doar pentru ca amandoi tragem in piept acelasi aer. Mancam impreuna pentru ca daca am fi singuri, mancarea nu ar avea gust. Bem din acelasi pahar pentru ca simtim prezenta buzelor celuilalt pe pahar. Facem baie impreuna doar ca sa ne jucam cu spuma ca doi copii. Mergem impreuna ca sa cumparam paine ca sa ne putem sfatui unul pe celalalt. Facem totul impreuna iar cand suntem despartiti ne simtim amandoi mizerabil. Avem aceleasi gusturi, acelasi stil, aceleasi ticuri verbale, aceleasi miscari. Pana si numarul meu de telefon a fost ales astfel incat sa reprezinte ceva pentru noi. Iubirea e o stare de nebunie, o stare placuta care te invadeaza si careia nu i te poti opune. Este acea stare care face diferenta lucrurilor. Textele ce urmeaza nu imi apartin. "Iubim pentru ca dragostea este singura aventura adevarata. Iubirea este acea prietenie care a devenit incandescenta. Dragostea este un ideal, casnicia este partea practica a lucrurilor. Dragostea este singurul lucru pentru care merita sa lupti, sa iti asumi riscuri. Partea cea mai urata este ca daca nu iti asumi total riscurile, de fapt risti cel mai mult. Iubirea este de multe ori mai puternica decat convingerile omului. Este cheia care deschide usa fericirii. Iubirea nu se masoara cu o scala. Daca iubesti, nimic din jurul tau nu iti pare mic. Dragostea e ca o vioara: muzica se poate opri din cand in cand, dar corzile raman pentru totdeauna." Si pentru final un silogism. Dragostea inseamna sa suferi. Ca sa nu suferi trebuie sa nu iubesti. Dar cel ce nu iubeste sufera pentru ca nu poate iubi. Prin urmare, sa iubesti inseamna sa suferi dar si sa nu iubesti inseamna sa suferi. A suferi inseamna a suferi. A nu suferi, adica a fi fericit inseamna sa iubesti. A fi fericit inseamna sa suferi. Dar suferinta te face nefericit. Prin urmare ca sa nu fi nefericit, trebuie sa iubesti sau sa iubesti suferinta sau sa suferi din prea multa dragoste. Sper ca intelegeti....", ne spunea Woody Allen. Sincer nu am inteles exact ce vrea dar am cateva banuieli.

Niciun comentariu: