joi, 19 aprilie 2007

O sa spun DA


Avand in vedere situatia politica de pe aceste plaiuri becaliene mi-am dat seama ca daca se voteaza suspendarea marinarului de catargul vasului romanesc aflat oricum intr-o deriva mai mult sau mai putin europeana, se vor organiza alegeri taman de nunta noastra. Cel putin asa ar fi normal. Eu nu lipsesc niciodata de la a-mi exercita dreptul la vot. Am, n-am treaba, vorba unui personaj caragielesc atat de adanc infipt in realitatea cotidiana incat ne doare, ma voi duce singura sau cu alai, la sectia de votare. Duminica de dimineata, dupa chef, la bratul bunicului, imbracata in rochie de mireasa, voi incerca sa conving comisia obosita de presiunile politice, ca chiar daca nu am un act de identitate bun, ar cam trebui sa votez. Pe mine ma va chema legal Pogaceanu insa timpul nu-mi va permite sa imi schimb si actele. Oricum banuiesc ca la ei in liste ma va chema tot Oprea. Si, la o adica, pot sa-i spun ca nu mi-am schimbat numele de familie, ba mai mult, ca sotul meu mi-a luat numele. Trebuie sa ma interesez, in caz ca nu se va vota in ziua respectiva, cum pot sa aplic articolul constitutional cu pricina, in Franta. Banuiesc ca la ambasada. Lasand la o parte aceste aspecte practice ale micii mele probleme (reale dar si psihice), vine si intrebarea fireasca, tot a unui personaj nascut in Haimanale, eu cu cine votez? Nu de alta dar biletele avem cu gramada, care mai de care mai amoroase si mai primejdioase, mai incriminatoare si mai defaimatoare. Asadar eu cu cine votez? Ce optiuni am? Vreau sa fiu informata. Tot ceea ce imi doresc este sa ii insuflu si lui Dan spiritul civic, adica sa-l molipsesc, sa-l fac sa faca ce fac si eu. Probabil ca va spune ca sunt cel putin nebuna daca ma gandesc sa ma duc la vot de nunta, dar asta sunt eu si daca as fi altfel ar fi chiar monotona viata noastra.

Niciun comentariu: